Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jelle Sol - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jelle Sol - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

09 Januari 2013 | Australië, Alice Springs

We waren geëindigd in Sydney...
Ik ben op de partybus geweest, wat geweldig was!
En toen op naar Alice Springs!

Alice Spring... Het midden van Australië...
Het deel van Australië waar ik temperaturen heb meegemaakt van 40 -50 graden... Het deel van Australië waar je 5-6 liter warm water per dag drinkt.. Koud water bestaat er namelijk niet behalve als je het in een supermarkt koopt. De prijzen zijn er gigantisch hoog omdat alles geïmporteerd moet worden maar geloof mij na een dag afzien en zweten betaal je maar al te graag 7 dollar voor 500 ml koude vloeistof...

Bij mijn aankomst was het al 43 graden maar om binnen te zitten is ook niets. Dus ik ging met een paar kamergenoten naar het plaatselijke reptielen-centrum! (zie het resultaat bij de foto's)

En de volgende dag begon de tour! Met een leuke groep en guide!
We gingen naar Kings canyon voor een kleine wandeling. De grote wandeling was te heet (56-60 graden) maar bij ons zullen temperaturen geweest zijn van 50..
Er was een groep (van een andere organisatie) die het wel deed, een meisje is daar zo niet goed geworden dat ze opgepikt werd door een helikopter en het bijna niet overleeft zou hebben...
Maar goed, een mooie wandeling!
In de avond sliepen we in swag's in de buitenlucht! Een aparte ervaring! (een swag is een soort slaapzak om je slaapzak met een matras erin!
Sterretjes kijken!
De volgende dag gingen we eerst de grote wandeling doen in kingscanyon (opstaan om 4am) en daarna naar Uluru. (Ayers Rock) Uluru het symbool van Australië!
Er gaan allerlei mythes en legendes over deze rots.
Mooi om geweest te zijn!
In de avond zonsondergang bekeken.
Weer een nacht doorbrengen in swags! Alleen dit was een helse nacht! We bleken te kamperen op een gigantisch mierennest en het stormde vreselijk! Onweer donder regen sandblasts en mieren een ideale combinatie voor een nachtrust van max een uur! Volgende dag (laatste dag van de tour alweer) zonsopkomst bij Uluru bekeken! Natuurlijk kon ik het niet laten om 'Aaaah sememja bababitjiwawa sjincaoje sjinceoa aaaah sememja bababitjiwowo wenwen wa' te zingen (Lion King - circle of life)
Om vervolgens naar de Olgas te gaan (ben de Aboriginal naam kwijt) grote wandeling gedaan en toen weer terug naar Alice Springs. Hier wonen veel aboriginals en ze stinken... Ze wassen zich nooit omdat ze dat niet gewend zijn... (al het water word voor drinken gebruikt)
Als afsluiting van de toer zijn we gezamenlijk wat gaan drinken! En nu weer op naar Sydney!

  • 09 Januari 2013 - 07:26

    Anke:

    Hoi Jelle,

    Wat leuk weer van je te horen. Wat een avontuurlijke reis! Geweldig wat een indrukken jij allemaal opdoet in zo een korte tijd. Hier op het nieuws is Australie ook een hot-item ivm de vele bosbranden ivm droogte en extreme hitte in het zuiden. Zo leuk om je verslag te lezen. Waar gaat de reis hierna naartoe?
    Lieve groetjes van ons allemaal, tace care!!! Anke

  • 09 Januari 2013 - 16:15

    Paula:

    Met ongeloof zit ik te kijken naar je foto's:
    Jij met een slang....en zooooo laconiek.
    Pas maar op, er kruipen daar ook giftigen en nog meer enge beesten.
    En waar is je hoogtevrees gebleven? CLIFFHANGER (ha ha)
    Wat een temperaturen zeg. Ik was met mijn verwachting van
    zo'n 47 graden, nog aan de koele kant!
    Je hebt bijna je kookpunt bereikt.
    Prachtige verhalen maar ik denk dat je blij bent dat je weer
    naar de meer bewoonde wereld terug gaat.
    Op naar je volgende avontuur.
    Liefs

  • 11 Januari 2013 - 15:45

    Willem Van Klinken:

    Wel erg warm Jelle, lijkt mij toch echt niet lekker die hitte,jij liever dan ik. Veel drinken is een optie, maar dan moet je ook weer veel zweten.
    Zo te lezen is het mooi, en natuurlijk een geweldige ervaring.
    Ik zal wat vaker naar de site gaan en eventueel reageren. Groetjes van ons hier uit Emmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Australië

Mijn Australië reis!

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2013

Aankomst thuis

28 Februari 2013

my way home

24 Februari 2013

Nieuw zeeland

16 Februari 2013

Nieuw Zeeland

11 Februari 2013

Cairns
Jelle

Mijn Australië reis!

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 12469

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 01 Maart 2013

Australië

Landen bezocht: