Happy new year!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jelle Sol - WaarBenJij.nu Happy new year!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jelle Sol - WaarBenJij.nu

Happy new year!!!

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

02 Januari 2013 | Australië, Sydney

Zo het is weer enige tijd geleden dat ik een blog geplaatst heb...
Eigenlijk was er ook niet heel veel te vertellen...
Maar nu moet ik weer in staat zijn een goed stukje te kunnen schrijven!

Naast het feesten en uitgaan heb ik nog genoeg andere dingen gedaan!
Ik ben naar het Australian museum geweest! Best een mooi museum waar je vele uurtjes zoet kan zijn. Het bestaat uit 3 verdiepingen en ik heb alleen al 2 uur gespendeerd op de bovenste verdieping.
Op deze verdieping waren vele opgezette maar ook levende dieren die je in en om Australië tegenkomt!
Best leuk en handig om een keer te zien!

Verder heb ik een dagje doorgebracht in de haven waar ook de brug en het Ophra huis te zien is.
Ik heb krokodil op een pizza gegeten... waarom?... omdat t kan!

Stel je denkt aan Sydney...
Dan denken de meeste mensen aan het Ophra huis...
Dus ik voelde me een soort van verplicht om een rondleiding door het Ophra huis te boeken...
Voor mensen die eventueel in de toekomst naar Sydney gaan doe dit niet!
Naar mijn mening is het veel te duur en niets bijzonders.
Normaal betaal je 35 dollar voor de rondleiding waar ik ervoor heb kunnen zorgen dat ik 'maar' 24.50 dollar betaalde omdat ik kon doorgaan voor een student!
Tijdens de rondleiding zie je het Ophra huis van de buitenkant (wat je normaal ook al ziet) Je krijgt wat van de geschiedenis te horen (wat je op internet op kan zoeken) En als je geluk heb kan je een paar kamers in het Ophra huis zien. (waar je geen foto's mag maken)
Zelf had ik een grotere tour verwacht en de mogelijkheid tot foto's maar helaas...
In ieder geval kan ik zeggen dat ik het gedaan heb!

En toen... oud en nieuw!
Ik ging met mijn kamergenoten mee naar een plek die iets als Brichgove Park heet. Een mooie plek aan de westkant van de Harbor bridge. Mijn kamergenoten waren alleen erg enthousiast en wilde om 6 uur opstaan.
Met als gevolg dat we als een van de eerste aankwamen om half 8 een mooie plek hadden! Vroeg maar dan heb je ook wat!
Ik hoor van veel mensen hoe is het oud en nieuw in Sydney?...
Het is anders... ik heb het meer ervaren als een soort van festival zonder muziek.
Heel veel mensen die er een gezellige dag van proberen te maken, een grote picknick opzetten op een park en wachten tot de vuurwerkshow begint!
Mensen steken ook niet hun eigen vuurwerk af dus het is een stuk veilig als op de Nederlandse straten!
Dus ik heb me prima vermaakt!
HAPPY NEW YEAR!!!!

Op nieuwjaarsdag... wat kan je beter doen als naar de bioscoop gaan met het grootste IMAX doek ter wereld en van the Hobbit genieten?
Misschien een hoop andere dingen... maar ik heb ervan genoten!
Het doek was gigantisch! De 3D effecten waren de mooiste die ik tot nu toe gezien heb! En het was gewoon een prachtige film!
Alleen wist ik niet dat ze de film door midden zouden knippen... nu moet ik waarschijnlijk nog een jaar wachten om het einde van de film te mogen zien!

Dus wat doe ik vandaag? Kamergenoten van mij zijn weggegaan.. dus dat is best jammer...
Mijn WIFI internet is ermee opgehouden... dus dat is best jammer...
Ik ben naar een OZExperience reisbureau gegaan voor wat vragen over mijn reis. Hier kreeg ik een tasje mee met allerlei handige dingen, waaronder korting voor veel dingen in Sydney! aangezien ik hier al een tijd ben en niet meer heel lang te gaan heb is dat ook best jammer...
*Ik hoorde iemand zeggen dat het typisch Nederlands is om hoe goed je het ook hebt je toch altijd wat te klagen moet vinden... dus nee ik ben niet typisch Nederlands want:*
Ik ga waarschijnlijk nieuwe kamergenoten krijgen dus dat is leuk!
Ik ga nieuw WIFI internet kopen dus dat is leuk!
Ik ga mijn korting alsnog gebruiken dus dat is leuk!
En ik ga donderdag op een partybus (het is letterlijk een discotheek in een bus met dj en lichten die je naar allerlei clubs brengt) dus dat is geweldig!

  • 02 Januari 2013 - 10:02

    Hannah De Wilde:

    Hooi Jelle,

    Allereerst gelukkig nieuwjaaaaaar!!'
    Hoe was het vuurwerk? Super mooi en veel? Want Zij geven daar toch een hele show altijd?
    Mijn oud en nieuw was in Amsterdam in het huisje van mr.
    Broer. Erg genoten en super veel vuurwerk!!
    Hoeveelste kon je eigenlijk terug? Precies 1 maart of dat niet?
    De tijd vliegt zeker voorbij daar.. Je bent in iedergeval al een maand weg!!!
    Whatsuppen met je vind ik toch ook wel heel handig hoor, super relaxed dat het gewoon kan.

    Nou ik ga weer aan het werk, eerste werkdag en ik ben te laat:p

    Heel veel plezier en geniet ervan!! Spreek je snel weer!!

    Ohja en ik ben jaloers op die mega Coole bioscoop'

  • 02 Januari 2013 - 14:01

    AnnA:

    Happy new Year!!!!!!

    Keep up that good spirit!!!! wat nou zeurende Hollands ;-)

    Veel plezier nog, geniet er elke keer weer van!!!

    liefs A

  • 05 Januari 2013 - 21:56

    Paula:

    Als het goed is ben je nu aangekomen in het zinderend hete Alice Springs!
    Uitgerekend tijdens een extreme hittegolf, gaat je reis naar het binnenland.
    Zo'n graadje of 47, schat ik ongeveer?
    Ik verwacht dat je er naar uitkijkt om weer een duik in de oceaan te nemen...
    dan ben je wel net de verkeerde kant opgegaan.
    Toch zal het bij Alice Springs ook mooi zijn.
    Jelle houd je rustig, keep it cool ! Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Mijn Australië reis!

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2013

Aankomst thuis

28 Februari 2013

my way home

24 Februari 2013

Nieuw zeeland

16 Februari 2013

Nieuw Zeeland

11 Februari 2013

Cairns
Jelle

Mijn Australië reis!

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 12464

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 01 Maart 2013

Australië

Landen bezocht: