Melbourne + great ocean road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jelle Sol - WaarBenJij.nu Melbourne + great ocean road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jelle Sol - WaarBenJij.nu

Melbourne + great ocean road

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

15 December 2012 | Australië, Melbourne

Mijn verkenningstocht in Melbourne was begonnen.
Op de tram gesprongen welke mij naar het centrum heeft gebracht.
Het was eigenlijk een erg saaie dag... ik liep in mijn eentje door het centrum... maar ik heb wel gelijk alle highlights gezien van het centrum!
Zoals de ureka tower, st pauls cathedral, the famous cricket ground en nog veel meer!

Na een halve nacht geslapen te hebben (aangezien mijn roommates drankspelletjes aan het doen waren) begon mijn reis langs the great ocean road.
Het woord om deze reis te omschrijven: geweldig!
Ik heb afgelopen 3 dagen zoveel meegemaakt dat ik mijn best ga doen zo veel mogelijk neer te zetten maar ik weet nu al dat dit niet gaat lukken.

We begonnen onze tour langs the great ocean road door veel langs de kant van de weg te stoppen en foto's te maken van de geweldige uitzichten. Vervolgens naar een national park te gaan waar we over de boomtoppen konden lopen.
Ik heb een helikoptervlucht gemaakt boven the twelve apostels! Hiervan een filmpje gemaakt maar dit ga ik niet uploaden.
Na het kijken van de zonsondergang gingen we naar port cambel om te overnachten (maar eerst nog te feesten in de locale bar!)

De tweede dag bracht ons naar the grampians!
Eerst bezochten we verschillende stranden, een waterval en uiteindelijk aangekomen in the grampians!
Een prachtig natuurreservaat waar ik voor het eerst de mogelijkheid had om foto's te maken van kangeroe's!

De derde dag begon met een hiketocht waarbij we 1 van de grampians beklommen. Het duurde 2.5 uur voor we weer terug waren maar het was het meer als waard!
Verder hebben we, op een paar stops na, de rest van de dag in de bus naar Adelaide gezeten.
We kwamen aan om iets van 8 uur waarna we alsnog besloten om uit te gaan.

Nu is het alweer de volgende dag, ik breng deze dag door met Pim (mijn roommate van het hostel), ook hij moet straks weer naar Melbourne!

Sorry voor het korte 'hak op de tak' verhaal maar veel tijd heb ik er niet voor! Enjoy the photo's!

  • 15 December 2012 - 08:36

    Anke:

    Hoi Jelle,

    Wat een prachtige trip heb je gemaakt. Wat zal je veel mooie indrukken op doen. En dan nog zoveel moois te gaan. En wij hier maar dealen met de donkere dagen voor kerstmis terwijl jij op de prachtigste stranden wandelt. Genieten met hoofdletters! Dank je wel voor je leuke verslag, Veel plezier!

    groetjes Anke

  • 15 December 2012 - 10:17

    Paula:

    Bij het openen van de mailbox: Yeeeeeeh, Jelle heeft weer wat geschreven!
    Prachtig om je positieve verhalen te lezen.
    Voor ons zitten er tot nu toe nog veel bekende dingen bij.
    Als je straks richting Sydney gaat, zal dat veranderen.
    Zorg er voor dat je je paspoort weer krijgt.
    En denk er aan: je paspoort, je papieren, je pasjes en je telefoon zijn de
    allerbelangrijkste spullen om altijd bij je te hebben. Don't forget them.
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Mijn Australië reis!

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2013

Aankomst thuis

28 Februari 2013

my way home

24 Februari 2013

Nieuw zeeland

16 Februari 2013

Nieuw Zeeland

11 Februari 2013

Cairns
Jelle

Mijn Australië reis!

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 12464

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 01 Maart 2013

Australië

Landen bezocht: