first morning in Melbourne part 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jelle Sol - WaarBenJij.nu first morning in Melbourne part 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jelle Sol - WaarBenJij.nu

first morning in Melbourne part 2

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

03 December 2012 | Australië, Melbourne

Na de douane eindelijk het vliegtuig in om aan de eerste lange vlucht te beginnen...
Ik zit de eerste vlucht naar Mirjam, het was erg gezellig en de vlucht ging veel sneller als verwacht!
Zij gaat voor 2 weken naar Bali en ook voor haar was het de eerste keer dat ze zo ver alleen op vakantie ging.
Na genoten te hebben van Ice age 4, Ted en een zeer snelle/vroege zonsondergang (iets van 4 uur pm Dutch time) kwamen we aan in Hong Kong.
Hong Kong is een gigantisch vliegveld maar zin om alles te bekijken had ik niet, de slaap begon me langzaam te overvallen.
Dus wachten tot ik kan boarden voor mijn vlucht naar Melbourne.
Eindelijk geboard te hebben neemt een chagrijnige chinees plaats naast me...
Ik vind het niet erg... heb ik een extra excuus om te slapen!
Zo gezegd zo gedaan, op deze vlucht heb ik 4 uur geslapen, 1 film gekeken, wat muziek geluisterd (uiteraard met koptelefoon) en kwam ik aan in Melbourne.
Hier werd ik opgevangen door Ben (een neef van mijn vader) welke mij naar zijn huis bracht.
Na een biertje genuttigd te hebben en Ben over mijn vlucht verteld te hebben ging ik slapen in het heerlijke grote bed dat ze voor me klaar gemaakt hadden.

Ik werd wakker om half 8 s'ochtends. Ben en Janet gingen al bijna naar het werk.
Ik at mijn ontbijt, een boterham met kaas (Hollands) en een boterham met Vedgimit.
Vedgimit is iets typisch Australisch, het ruikt naar honing, ziet eruit als chocopasta en smaakt naar een bak met zout...
Op zich iets waar ik aan moet wennen en wat ik vooral niet te dik om mijn boterham had moeten smeren...
Nadat Ben en Janet naar werk gingen dacht ik nog even tijd te hebben voor mezelf maar Carrie stond al om half 10 voor de deur. (terwijl ongeveer 12 uur gezegd was.
Vandaar dat ik mijn vorige bericht vroegtijdig had afgebroken

Op weg naar Newry gingen we even eten in Yarragon waar ik een gigantische hamburger kreeg.
Carrie was erg overstuur aangezien ze haar tas bij de woning van Ben had laten liggen, zo overstuur dat ik ook haar eten op moest eten.
Even makkelijk terug gaan zit er ook niet bij aangezien het afstanden zijn waar je gemiddeld 3 uur over doet.
Na gebeld te hebben bleek dat ze haar tas op de veranda had laten staan... maar het goede nieuws is dat hij terecht is!
Eenmaal aangekomen in Mafra, waar Carrie woont, liet ze me haar huis zien.
Ze heeft een pooltafel staan! Dus we speelde 2 potjes en toen stond het 2-0 voor Carrie...
Het werd dus tijd om naar Newry te gaan waar ik Liesje en haar familie ga ontmoeten!
Eenmaal aangekomen ontmoet ik de Sweeneys, hun gezien bestaat uit Patrick, Liesje, Anja en Mieke. Mieke is momenteel in Europa dus ik kan gebruik maken van haar kamer.

We gingen uit eten in Newry in een eetcafe waar de Sweeneys ook niet bekend waren. (het eetcafe waar ze graag komen was namelijk gesloten)
Helaas viel het eten tegen, de bediening was traag maar het was gezellig en dat is t belangrijkste!
In de avond nog de film 'the hunger games' gekeken met Anja, teminste voor de helft... Ik was te moe om hem helemaal af te kijken.
Dus ik heb geslapen van 11 tot 5.. helaas ben ik klaar wakker...
Dus momenteel ben ik dit verhaal aan het typen op mijn mobiel maar helaas kan ik niet inloggen op de wifi hier dus zal t straks over moeten typen op de laptop.
Vandaar naar Sale om te gaan shoppen... ben benieuwd!...

  • 04 December 2012 - 09:43

    Thuis-Hans:

    hoi Jelle.
    Heb je verhaal met veel plezier gelezen. Hoe kan nou de tas vergeten zijn ? gelukkig is alles goed gekomen. Ja Ja het is wat zo aan de andere eind van de wereld.
    Ik kan me sale nog goed herinneren, vooral de warme bakker apart brood "stone " !!
    Ik heb ook de gebruikersnaam van skype naar Liesje gemaild.
    Nou Jelle leuk als we op de hoogte blijven !!
    Pa

  • 05 December 2012 - 10:48

    Anna:

    Hoi Jelle,

    Fantastisch om je verhalen te lezen!! Geweldig, fijn dat je je tot nu toe vermaakt!!!
    Geniet van alles en kan niet wachten tot je volgende verhaal!!
    Heb je ook een australisch tel nummer (pre paid)?
    Ik lees het allemaal wel weer.

    groetjes Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Mijn Australië reis!

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2013

Aankomst thuis

28 Februari 2013

my way home

24 Februari 2013

Nieuw zeeland

16 Februari 2013

Nieuw Zeeland

11 Februari 2013

Cairns
Jelle

Mijn Australië reis!

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 12471

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 01 Maart 2013

Australië

Landen bezocht: