Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jelle Sol - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jelle Sol - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

16 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Nieuw Zeeland is geweldig!
Naar mijn idee nog mooier als Australië!
Ik ben aangekomen op 11 februari om 11.55 pm en de volgende ochtend begon mijn toer!
Ik zit op een bus met hartstikke leuke mensen en de uitzichten zijn fantastisch!
Eigenlijk zou je elke 5 seconden een foto willen maken maar dat gaat niet...
Dus wat heb ik gedaan...
De eerste dag begaf onze bus het al dus we moesten lang wachten voor we verder gingen.
We gingen een wandeling maken bij churchsgrove beach.
Hartstikke mooi!
In de avond kwamen we aan in een plaats hotpool beach.
Hier kan je gaten graven op t strand en dan zit je gewoon in een hot pool!
De 13e gingen we een wandeling maken in een oude goldmine.
De 14e ging ik naar Hobbitton officieel Matamata. Deze plaats is omgetoverd in het hobbit-stadje dat te zien is in de Lors of the rings.
Heel mooi hoe het gemaakt is en als je de prijzen hoort wat alles gekost heeft... Kort gezegd absurd!
En na een echt hobbit-biertje gingen we weer terug.
De 15e op weg naar Taupo... Langs een kokend hete modderpoel... Langs een waterval en aangekomen in een stadje waar ik morgen mijn tour door Mordor ga beginnen! Een 17 km wandeling... Door een bergachtig gebied...

Ok nu nog even vertellen hoe die trip was:
Heel erg vermoeiend!
Maar het is me gelukt! Ik heb Mount Doom beklommen! Best een lastige wandeling want de berg heeft een laag van as, kleine stenen en grotere stenen over zich... Dus je baant je een naar boven en glijdt voortdurend weg..De weg naar beneden is nog leuker want je moet letterlijk over de stenen surfen om naar beneden te komen.
Dus ik ben op de top van Mount Doom gekomen met 'the one ring' (zie foto)
But the hearts of men are easily corrupted...
My presious!

  • 16 Februari 2013 - 11:54

    Elma:

    Dag Jelle;

    Wat een mooie natuur, leuk dat je ook met een gezellige groep bent.
    Geniet nog van je avontuur en een goede terugreis gewenst alvast.
    Succes met de wachttijden tussen de vluchten.
    Groet, Elma

  • 16 Februari 2013 - 22:37

    Paula:

    Toch een goede keus van je geweest om naar Nieuw- Zeeland te gaan,
    als het daar zo mooi is!

    Ik zal nog even moeten wachten op de foto's van Nieuw-Zeeland
    want wij kunnen ze op onze computer niet openen.
    Ik hoop ze, als je terug bent, heel vaak te kunnen zien.
    Nog een paar prachtige weken gewenst!
    Liefs XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Australië

Mijn Australië reis!

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2013

Aankomst thuis

28 Februari 2013

my way home

24 Februari 2013

Nieuw zeeland

16 Februari 2013

Nieuw Zeeland

11 Februari 2013

Cairns
Jelle

Mijn Australië reis!

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 12453

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 01 Maart 2013

Australië

Landen bezocht: